BOOKBEAT
Just BookBeat it – en enkel och lekfull kampanj som visar hur ljudböcker kan förvandla
tråkiga vardagssysslor till inspirerande och underhållande stunder.
Bakgrund
BookBeat är en av Sveriges ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Men i en tid där konkurrensen inom ljudboks- och streamingtjänster växer, står BookBeat inför utmaningen att inte bara locka nya användare utan också stärka sin position som det självklara valet för ljudbokslyssnare.
Fiktivt Case.
Team: Josefine Thunberg (AD) och
Ellinor Wigefjord (AD).
Uppdrag
Skapa en kampanj som ökar antalet användare och lyssningar i BookBeats app samt positionerar BookBeat som den självklara tjänsten för ljudbokslyssning.
Insikt
Många upplever vardagssysslor som tidskrävande och monotona, vilket gör att tiden känns bortkastad.
Idé
Genom en enkel kampanj visar vi hur det blir mycket lättare och roligare att göra vardagssysslor med hjälp av BookBeat.