BOOKBEAT 

Just BookBeat it – en enkel och lekfull kampanj som visar hur ljudböcker kan förvandla
tråkiga vardagssysslor till inspirerande och underhållande stunder.

Bakgrund

BookBeat är en av Sveriges ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Men i en tid där konkurrensen inom ljudboks- och streamingtjänster växer, står BookBeat inför utmaningen att inte bara locka nya användare utan också stärka sin position som det självklara valet för ljudbokslyssnare.

Fiktivt Case.
Team: Josefine Thunberg (AD) och 
Ellinor Wigefjord (AD). 

Uppdrag

Skapa en kampanj som ökar antalet användare och lyssningar i BookBeats app samt positionerar BookBeat som den självklara tjänsten för ljudbokslyssning. 

Insikt

Många upplever vardagssysslor som tidskrävande och monotona, vilket gör att tiden känns bortkastad. 

Idé

Genom en enkel kampanj visar vi hur det blir mycket lättare och roligare att göra vardagssysslor med hjälp av BookBeat.