PICADELI 

Ett gott beslut – en lite vågad PR-kampanj där vi löser problemet med att ta dåliga
beslut med hjälp av Picadelis trekant macka.

Bakgrund

Picadeli är ett svenskt Foodtech-bolag som vill förändra synen på snabbmat. De erbjuder ett brett utbud av färdigpackad mat, men är mest kända för sina plocksallader.

I höstats tog miljöförvaltningen ett dåligt beslut när Smyrna kyrka (som jobbar med välgörenhet) lämnade in en blankett en dag för sent, vilket resulterade i en böter på 75 000 kronor.

Fiktivt Case.
Team: Adrian Gejrot (AD), Elina Johansson (AD), Marcus Edvardsson (AD) och Ellinor Wigefjord (AD). 

Uppdrag

Picadelis trekantsmackor behöver ett uppsving i försäljningen, och genom att lyfta fram deras smak, enkelhet och tillgänglighet vill vi öka efterfrågan med hjälp av PR. 

Insikt

Enligt många studier och forskning så fattar man sämre beslut på en tom mage.

Beslutet miljöförvaltningen tog om att bötfälla Smyrna kyrka var ett dåligt beslut.

Idé

Vi skickar en kyl med Picadelis trekantsmackor till miljöförvaltningen, för att dem i framtiden ska kunna ta ett gott beslut!

För att få större spridning så kommer Picadeli även att ställa ut dressa kylar utanför byggnader där man tar viktiga beslut (tex. tingsrätten, stadshuset osv), detta för att förhindra att fler dåliga beslut tas. 


Denna kyl kan sedan appliceras på alla dåliga beslut som tas – allt som behövs är en kyl som står redo.